ShareThis



LIKE jika anda berpuas hati dengan tutorial kami

Friday 8 February 2013

Apa Potensi Pulangan Pelaburan Forex di Etoro?


Ramai juga kenalan saya yang ragu-ragu dengan potensi kadar pulangan pelaburan di Etoro ni. Sebab kebanyakannya deposit modal kecil, dalam USD100. Jadi jumlah keuntungan setiap position tu lebih kurang 30 sen. Saya suka untuk ingatkan rakan-rakan lain untuk anggap etoro ni macam bank untuk simpan duit. Saya guna etoro ni sebab saya susah sangat nak menabung/menyimpan.

Berdasarkan pengalaman saya melabur di eToro ni, pulangan nya lebih kurang 5% SEMINGGU. Bunyinya macam sikit. Tapi cuba anda kira pulangannya dalam gandaan compounding gain (sama formula kira-kiranya dengan compounding interest):

Katakan modal permulaan anda USD100, minggu pertama anda sudah untung USD5. Minggu kedua? USD5.25. Kalau anda menyimpan selama 3 tahun? Nak tahu berapa hasilnya? Klik sini untuk kira guna kalkulator Compounding Interest.



NOTA: Pada bahagian r anda masukkan 5% dan pada bahagian t pula anda masukkan bilangan minggu, 156 (bersamaan 3 tahun) memandangkan kita mengira gain mengikut minggu dan bukan tahun seperti setting default tersebut.

Matematik tidak menipu. Anda kira sendiri dan jawapannya memang USD244,060.20! Tapi ingat, forex bukan skim cepat kaya. Tak cepat pun, 3 tahun tu lama juga nak tunggu. Cuma bezanya, anda simpan USD200 dalam ASB selama 3 tahun, baru dapat USD245. 

0 comments:

Post a Comment

Ada sebarang pertanyaan atau cadangan? Sila tinggalkan komen anda di sini.